2021
- Biënnale Kunst in de Heilige Driehoek (0)
Sint-Catharinadal - Oosterhout (10-07-2021 - 15-08-2021)
2020
- Kunst van het Geloven (0)
Mariakapel - Holthees (29-08-2020 - 13-09-2020)
2019
2018
2017
2016
2015
- 'Wij zijn het landschap' (8)
- Maria in de kunst en devotie (1)
- Delicacies (2)
- BEELD (2)
- O MUZE! Zomerserie (0)
De Hallen - Haarlem (06-06-2015 - 30-08-2015)
- CERAMIX, Keramiek in de kunst van Rodin tot Schütte (6)
- SKELET, De armatuur van het lichaam in de hedendaagse beeldhouwkunst (4)
- PAN Amsterdam (1)
- Silence out Loud (7)
2014
- Thinking (out of) The Box (3)
- Resonance(s)/Weerklank(en) (2)
De tentoonstelling Weerklank(en) benadert noties van weerspiegelingen, verwijzingen en verbanden tussen het heden en het verleden. Met Weerklank(en) geven de kunstwerken gehoor aan de intrinsieke kwaliteit van het werk en het effect en impact ervan op een bepaalde tijd.
Maison Particulière - Brussel (24 april - 29 juni)
- Beating around the bush # 2 (2)
- Natuurkracht (8)
- 20 jaar Galerie Ramakers (10)
- Beeld voor Miniatuur Museum (14)
2013
- Cobra tot Dumas, Collectie de Heus - Zomer (7)
- a vase is a vase is a vase (2)
Jaren geleden had ik een discussie met een vriend. Hij is onlangs overleden waardoor ik opnieuw moest denken aan het gesprek van toen. Hij vroeg of een vaas een mannelijk of een vrouwelijk object was. Hij stelde dat de vorm van de meeste vazen fallisch is. De bruikbaarste vazen zijn inderdaad een cylinder bevestigde ik. Hij vervolgde met de constatering dat de functie van de vaas toch typisch vrouwelijk is. Het doel van de vaas is immers het ontvangen van de stelen. Er zijn natuurlijk afwijkingen. Vazen die minder expliciteit verwijzen naar het mannelijk lid, of vazen die niet bedoeld zijn om bloemen in te steken. Mijn vriend verzamelde vazen. In zijn souterrain had hij een wand met kasten waar bij elke plank gevuld was met vazen. Vazen in alle maten, vormen en materialen. Het was een feest wanneer ik bij hem kwam met een zorgvuldig uitgezocht boeket. Ik kende zijn verzameling zo goed dat ik bij het uitkiezen van de bloemen al van te voren wist in welke vaas ik ze zou willen zien. Onze vriendschap was over de jaren zo gegroeid dat hij me toevertrouwde om alleen naar beneden te gaan om een vaas uit te kiezen. Ik mocht dan zelf de bloemen schikken. Hij was blij dat mijn bloemen zijn vazen mooier lieten uitkomen. Blauwe ridderspoor in een gewelfde vaas van Gio Ponti. De veelheid van kleine dunne blaadjes versterkten de bolle vormen van de keramiek en het tere blauw deed het ossenbloed van het glazuur nog dieper gloeien. De vaas was er voor de bloemen net als de bloemen er waren voor de vaas. Het ging niet meer om het mannelijk of het vrouwelijke, belangrijk was hoe de onderdelen elkaar versterkten. Iedere keer opnieuw, iedere keer een andere vaas, iedere keer een andere bloem. Zoals Getrude Stein al zei: A rose is a rose is a rose Piet de Jonge, november 2012
Brutto Gusto - Berlijn (25 januari - 30 maart)
- Zilber Silver Zilver 1988-2013 (1)
- Facing Nature collectie De Heus - Zomer (3)
2012
- Recente Aanwinsten (0)
De Hallen - Haarlem (16 maart. - 3 juni)
- Stil Even, gouden eeuw tot nu (4)
GUIDO GEELEN TOONT MET ZIJN STAPELING VAN MODERNE GEBRUIKSVOORWERPEN EEN HEDENDAAGS STILLEVEN. HET PRACHTIG GEORDENDE AFVAL UIT ONZE VERBRUIKERSSAMENLEVING IS ZOWEL EEN VORM VAN SCHOONHEID ALS VAN KRITIEK. Guido Geelen maakte in zijn begintijd (1988-1995) veel gebruik van mallen van gebruiksvoorwerpen. De gekozen objecten behoren tot de spullen die ons elke dag van de week omringen: gereedschappen, huishoudelijke apparaten, meubelstukken, sanitair, decoratieve dierfiguren, vruchten, muziekinstrumenten, pijpen, stekkers, gloeilampen en schroevendraaiers. In de keuze van voorwerpen kan je zijn werk een stilleven noemen. Voor het grote beeld op deze tentoonstelling zijn allerlei voorwerpen samengeperst tot zeven rechthoekige blokken van rode klei. De blokken zijn op elkaar gestapeld tot een korte gedrongen muur. De samengeperste gebruiksvoorwerpen houden elkaar stevig in de greep. Het lijkt wel een Egyptische muur met inscripties. Door het samenpersen is de verdichting van de voorwerpen groot waardoor het beeld op een desintegrerende vuilnishoop lijkt. Naast stilleven met voorwerpen lijkt het een suggestie van ontspoorde consumptie en tevens door de blokken een methodische industriële productie. Ook in zijn nieuwe werk gebruikt hij rechthoekige ruimtelijke kaders. In vitrines verschuift en verandert één beeld op verschillende niveaus. Uit Camiel van Winkel, Een cyclus van verdichting. De Pont 1996.
Stedelijk Museum - Zwolle (9 april - 12 augustus)
- Beelden 2012 (3)
De Boom voor Nieuw Werklust, Hazerswoude-Rijndijk, (2009) van Guido Geelen is gemaakt in het kader van het project de Limes, geïnitieerd door Kunstgebouw Zuid Holland. De Limes is de grens van het Romeinse Rijk die de eerste 400 jaar van onze jaartelling door Nederland liep. Nieuw Werklust, een voormalige dakpannenfabriek en pottenbakkerij te Hazerswoude-Rijndijk is onder meer vanwege de aanwezigheid van klei gelegen in dit grensgebied. Het complex met de status van Rijksmonument staat inmiddels leeg en raakt in verval. De gegalvaniseerde stalen mast van acht meter hoog markeerde tijdelijk (2009-2010) deze grens. De fragmenten van uiteenlopende keramische voorwerpen zoals een telefoon, autoband en hoed zijn een verwijzing naar archeologische vondsten van alle tijden. De rood bakkende klei refereert naar de dakpannenfabriek en pottenbakkerij Nieuw Werklust en het feit dat de Romeinen ons de dakpan hebben gegeven. De boom voor Nieuw Werklust, Landgoed Anningahof, Zwolle, 2012 spreekt in deze radicaal gewijzigde context opnieuw krachtig tot de verbeelding.
Landgoed Anningahof - Zwolle (19 mei - 28 oktober)
- Beelden In Leiden (10)
Guido Geelen (1961) is al sinds eind jaren tachtig een van de meest toonaangevende beeldhouwers van Nederland. Aanvankelijk werkte hij vooral met keramiek, waarbij meteen zijn voorkeur opviel voor het spel met traditie en functionaliteit. Tegenstellingen als kunst en kitsch, orde en chaos, eenvoud en complexiteit werden in zijn werk tot een ongewone eenheid gesmeed. In het ene geval leidde dit bijvoorbeeld tot blokvormige composities van afgietsels in klei van de meest uiteenlopende gebruiksvoorwerpen - autobanden, diersculpturen, een poef, een gitaar, een computer -, in een ander geval was het resultaat een terracotta wasmachine, over het hele oppervlak geperforeerd met grote en kleine gaten. Halverwege de jaren negentig ontstonden de eerste bronzen beelden, gevolgd door beelden in aluminium en staal. Ook in deze materialen werden verschillende gebruiksvoorwerpen en zelfs planten afgegoten, waarna hij de gietkanalen niet afzaagde maar intact liet en zodoende het kunstmatige karakter van zijn werk - en van kunst in het algemeen - benadrukte. De hier geëxposeerde stapeling van dieren, die doet denken aan het sprookje van de Bremer stadsmuzikanten, past in een serie diersculpturen die in 1999 begon met een opdracht voor het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht. Net als de gietkanalen ondermijnen de gaten in het oppervlak het naturalisme van de groep en onderstrepen ze de kunstmatigheid. Guido Geelen studeerde in 1985 af aan de Academie voor Beeldende Vorming in Tilburg. Sinds zijn afstuderen nam hij deel aan tientallen exposities en won hij verschillende belangrijke kunstprijzen, waaronder in 1988 en 1995 de aanmoedigingsprijs van het Amsterdams Fonds voor de Kunst voor respectievelijk toegepaste kunst en beeldende kunst. In 2000 kreeg hij de Dr. A.H. Heineken Prijs voor Kunst. Zijn werk bevindt zich in gemeente- en bedrijfscollecties, particuliere collecties en in de collecties van musea als Boijmans Van Beuningen, Kröller-Müller, De Pont en Stedelijk Museum Amsterdam. Geelen woont en werkt in Tilburg. Feico Hoekstra curator Beelden in Leiden
Hooglandse Kerkgracht - Leiden (31 mei - 29 juli)
- Binnenste Buiten (24)
Guido Geelen (1961) heeft de Nederlandse beeldhouwkunst verrijkt met experimentele, vernieuwende en baanbrekende keramiek. Geelen is de zoon van een smid en heeft wellicht van zijn vader de drang geërfd om hand en hoofd te combineren en met ambachtelijke vaardigheden en technieken materiaalexperimenten uit te voeren. Het werk van Geelen laat zich op verschillende manieren bekijken. Van een afstand tonen zijn beelden zich als krachtige vormen; wie dichtbij staat ziet vooral minutieuze details in kleur en vorm. Geelen kneedt en manipuleert klei, bouwt vormen op om die vervolgens te herhalen, stapelen en spiegelen. Hij perst nog zachte kleistroken of afgietsels van voorwerpen in bolle, of vierkante mallen. Na het verwijderen van de mal blijven de vormen van de kleistroken of voorwerpen zichtbaar. Geelen gebruikt onder meer alledaagse gebruiksvoorwerpen of dierenfiguren in zijn afgietsels en stapelt de ongeglazuurde gebakken kleivormen tot muren, blokken of kolommen. Series van cilindervormige buizen stapelt hij ritmisch tot een open of gesloten wand. Een voorbeeld daarvan is het werk dat tot de collectie van het Museum Kröller-Müller behoort. Waar de herhaling van deze geglazuurde buizen minimalistisch oogt, heeft ander werk van Geelen juist een heel romantische of barokke uitstraling. Geelen put voor zijn werk uit herinneringen, beelden uit zijn directe omgeving en cultuurhistorische bronnen. Vaak is zijn werk verhalend van karakter. Geregeld verwerkt hij overdrukof plakplaatjes van vlinders, vogels, koeien, varkens, bloemen of historische taferelen in zijn objecten.
CBK - Assen (9 juni - 2 september)
- De boom in natuur, cultuur en religie (5)
- TMS (2)
- Figuurlijk, De menselijke figuur in de beeldende kunst (9)
Guido Geelen weet aan het traditionele materiaal klei een hedendaagse draai te geven. Hoewel zijn werk verwant is aan de kunstnijverheidstraditie en de toegepaste kunst, is zijn stijl meer autonomer en monumentaler van aard. Het werk 'De anatomische les' toont een levensgroot mensfiguur van terracotta opgedeeld in verschillende delen. Hoofd, romp, armen, onderlijf, benen en voeten liggen op een tafel uitgespreid. Uit het lichaam steken glazen laboratoriumbuisjes waarin bloemen staan. Het menselijke figuur is hier in de vorm van een vaas een gebruiksvoorwerp geworden. In zijn werk stelt Geelen menselijke thema's aan de orde zoals geluk, liefde en verdriet. In het werk 'De anatomische les' zien we voor het eerst een mensfiguur verschijnen in het werk van Geelen. Net als de 17e eeuwse bloemstillevens, die verwijzen naar de schoonheid van de schepping maar die tevens op te vatten zijn als symbool voor vergankelijkheid, herinnert het gebroken lijf ons aan het leven en de dood. 'De anatomische les' toont de mensfiguur als hedendaags vanitas symbool.
Museum Hilversum - Hilversum (20 juli - 28 oktober)
- Maskerade (9)
Ter gelegenheid van het zilveren jubileum van de Vereniging van Vrienden van het Frans Hals Museum | De Hallen Haarlem hebben de Vrienden het project 'Maskerade' georganiseerd. Voor dit project zijn kunstenaars en vormgevers uitgenodigd die een speciale band met De Hallen Haarlem hebben; hetzij dat ze in De Hallen geëxposeerd hebben, hetzij dat werk van hen is aangekocht voor de collectie van het museum, hetzij dat zij in Haarlem en omgeving woonachtig zijn en lid van de Vereniging van Vrienden zijn. Aan hen is gevraagd om een blanco masker op eigen wijze te beschilderen, te beplakken of anderszins te bewerken, hetgeen tot bijzondere resultaten heeft geleid.
De Hallen - Haarlem (16 september - 18 november)
- Het wonder van Delfts blauw (1)
Beeldend kunstenaar Guido Geelen (1961) heeft in 2001 een tulpenvaas gemaakt die bestaat uit één rechthoekige en twee vierkante container-vormen, alle eindigend in een piramidevorm, die overdwars dienen te worden gestapeld. De vaas is versierd met oer-Hollandse tafereeltjes als molens en schepen binnen een tegelvorm. Hoewel de decoratie door plakplaatjes is aangebracht, suggereert de nonchalante wijze waarop dit is gebeurd (sommige plakplaatjes zijn door Geelen expres gescheurd) een zekere mate van ambachtelijkheid. Op een aantal plaatsen zijn de segmenten van gaten voorzien waarin glazen cilinders passen die met bloemen kunnen worden gevuld. Het ontwerp grijpt terug op eerdere varianten uit 1988. Hiermee is Geelen een van de eerste, zo niet de eerste kunstenaar geweest die het Delftsblauwgevoel in zijn werk zichtbaar heeft gemaakt.
Gemeentemuseum - Den Haag (30 november - )
2011
2010
- Zinnen beelden Vier momenten (10)
- Brutto Gusto (0)
Art Amsterdam - Amsterdam (26 mei - 30 mei)
- Beeld Hal Werk (16)
- 6 + 6 (2)
2009
- Ophelia, sehnsucht, melancholie en doodsverlangen (6)
- The Unexpected, van Picasso tot Penck, van Appel tot Koons (4)
- Hoog in je Bol (0)
Museum Lambert van Meerten - Delft (19 maart - 3 mei)
- Archeologie van de toekomst (0)
Designhuis - Eindhoven (27 maart - 28 juni)
- Bloem &Vaas (0)
CBK Zeeland - Middelburg (5 april - 3 mei)
- Zomerse Stillevens & Tuinen (0)
Stadsmuseum - IJsselstein (25 april - 30 augustus)
- Ruimtelijk Manuscript, Stichting Vedute (7)
- Jeugdzonde. Over opus één en opus min één. (3)
- De aard van het beest - dieren als spiegel van de ziel (7)
- Kerst-Boom-Stal (5)
2008
- La collection De Pont Zoekresultaten Webresultaat met sitelinks Zoekresultaten Webresultaat met sitelinks À Paris (2)
- 21 jaar Hedendaagse Religieuze Kunst (4)
- Brabantpresentatie#4 (2)
- Top Stukken, Hedendaagse keramiek in Nederland (5)
- Iconen uit de LINK collectie (3)
- Personal touch (0)
Achmea - Zeist (9 september - 10-10)
- Wat heet mooi (1)
- Ontferm U, requiem bij voorbaat, deel 1, optocht 01-11 (3)
2007
2006
2005
- Toonbeelden (7)
- De Tilburgse School, De Ark van Noach III (10)
- Marc Mulders en Guido Geelen (0)
Galerie Hof van Rameyen - Gestel (27 november - 8 december)
- De Tilburgse School, De Ark van Noach II (0)
Berliner Liste, Galerie van Kranendonk - Berlijn (28 september - 3 oktober)
- De Tilburgse School, De Ark van Noach I (5)
- Vernieuwing (0)
beeldententoonstelling
Philips DAP - Drachten (9 september - 9 oktober)
- Niemands Adem (6)
- HxBxD, Rabo-kunstcollectie (0)
Gemeentemuseum - Den Haag (26 februari - 8 mei)
- Made in Tilburg (0)
Beeldhouwer GUIDO GEELEN (1961) zocht zijn uitgangspunt niet alleen in de 'conversatie', maar verbond dit gegeven met het eten zelf. Tafelen is onlosmakelijk verbonden met het converseren aan tafel. Voordat Geelen ging ontwerpen verdiepte hij zich grondig in de geschiedenis van het damast: de ontstaansgeschiedenis, de ontwikkeling van patronen in antiek damast en de techniek van het weven. Zijn ontwerp is opgebouwd uit blokken. Zij refereren enerzijds aan de klassieke droogdoeken met het geblokte 'pellenpatroon', anderzijds aan de typisch Delftsblauwe tegeltjes. Elk blok heeft een andere afbeelding gekregen. Er is gekozen voor digitale afbeeldingen van handvormen uit het handenalfabet: Het eten wordt in beeld gebracht door middel van voedselingrediënten, zoals een wortel, kers of appel. Geelen verbindt hiermee de taal in zijn meest elementaire vorm met de basis van het eten. Dit damast beweegt zich tussen het industriële en het ambachtelijke. Het gebruikte linnen en de beperking tot ecru garens maken het een klassiek damast. Het weven van een doorlopend patroon en de verdichting van de blokken aan de randen is echter alleen mogelijk met de geavanceerde computergestuurde weefmachine.
Nederlands Textielmuseum - Tilburg (26 oktober -13 februari.205)
2004
- Pelgrimage (0)
De Tilburgse School in het klooster te Wittem
Gulpen-Wittem (10 september - 29 september)
- Winnaars van de Wilhelmina ring (0)
Guido Geelen, Elisabeth Stienstra, Carel Visser
Centraal Beheer Achmea - Apeldoorn (30 augustus - 11 oktober)
- Grasduinen (3)
- Epifyten (2)
Zoals een epifyt op een andere plant groeit zonder daaraan voedsel te onttrekken zo is het beeld van Guido Geelen voor de tentoonstelling Epifyten als ornament bevestigd op de gevel van het Hugo de Vries gebouw. Het is een console met daarop twee kelkvormen die doen denken aan een vijzel, het instrument dat apothekers gebruiken om grondstoffen voor medicijnen fijn te stampen. De vorm verwijst naar de oorsprong van de huidige Hortus: de Hortus Medicus, opgericht door het Amsterdamse stadsbestuur in 1638 als kruidentuin voor artsen en apothekers. De open ruimte tussen de twee kelkvormen toont een menselijk hoofd 'en face'. Het maakt ons ervan bewust dat in het domein der planten, waarvan sommige soorten al 240 miljoen jaar geleden voorkwamen en andere weer 2000 jaar oud kunnen worden, de aanwezigheid van de mens betrekkelijk is.
Hortus Botanicus - Amsterdam (2 april - 16 mei)
- Lusthof (2)
2003
- Vier eeuwen roken in de kunst (0)
van Jan Steen tot Pablo Picasso
Kunsthal Rotterdam - Rotterdam (13 december - 14 maart.204)
- De Tilburgse School (0)
Malerei und Plastik, Kunstverein Salzgitter
Museum Schloss Salder - Salzgitter (15 november - 7 december)
- Ovis Campiniensis (0)
Galerie Cum Laude, Luc van Craenendonck, - Mol (25 oktober - 16 november)
- De Tilburgse School (0)
Het Cobra Museum - Amstelveen (28 augustus - 9 november)
- Poetics of Clay (0)
An International Perspective
Houston Center for Contemporary Craft - Houston (15 februari - 3 mei)
- De Tilburgse School (0)
FAXX, podium voor hedendaagse kunst - Tilburg (7 februari. - 21 april)
- Beter één vogel .., A Bird in the Hand .. (0)
Gemeentemuseum - Den Haag (18 januari - 23 februari)
2002
- De Tilburgse School (0)
Mondriaantoren, Delta Lloyd, - Amsterdam (6 december - 3 maart.203)
- Tafel goed (1)
Verrassend nieuw tafelgoed van kunstenaars en ontwerpers Beeldhouwer GUIDO GEELEN (1961) zocht zijn uitgangspunt niet alleen in de 'conversatie', maar verbond dit gegeven met het eten zelf. Tafelen is onlosmakelijk verbonden met het converseren aan tafel. Voordat Geelen ging ontwerpen verdiepte hij zich grondig in de geschiedenis van het damast: de ontstaansgeschiedenis, de ontwikkeling van patronen in antiek damast en de techniek van het weven. Zijn ontwerp is opgebouwd uit blokken. Zij refereren enerzijds aan de klassieke droogdoeken met het geblokte 'pellenpatroon', anderzijds aan de typisch Delftsblauwe tegeltjes. Elk blok heeft een andere afbeelding gekregen. Er is gekozen voor digitale afbeeldingen van handvormen uit het handenalfabet: Het eten wordt in beeld gebracht door middel van voedselingrediënten, zoals een wortel, kers of appel. Geelen verbindt hiermee de taal in zijn meest elementaire vorm met de basis van het eten. Dit damast beweegt zich tussen het industriële en het ambachtelijke. Het gebruikte linnen en de beperking tot ecru garens maken het een klassiek damast. Het weven van een doorlopend patroon en de verdichting van de blokken aan de randen is echter alleen mogelijk met de geavanceerde computergestuurde weefmachine.
Nederlands Textielmuseum - Tilburg (16 november - 23 februari.203)
- Per Saldo (0)
honderd verrassende kunstwerken uit de ABN AMRO collectie
Noordbrabants Museum - 's-Hertogenbosch (21 september - 1 december)
- Stedelijk Museum in de Nieuwe Kerk no 1, Beelden 1947>2002 (0)
De Nieuwe Kerk - Amsterdam (27 juli - 20 oktober)
- Kunst zonder kerk (0)
Nederlandse christelijke kunst uit de Rijkscollectie, 1980-1990
Museum voor Religieuze Kunst - Uden (20 april - 9 juni)
- Iets wat zoveel kost, is alles waard (0)
verzamelaars van moderne kunst in Nederland
De Beyerd - Breda (7 april - 26 mei)
- Beelden, Bloemen en andere Natuurfragmenten (0)
Frans Hals Museum - Haarlem (25 maart - 5 mei)
- Poetics of Clay (0)
An International Perspective
Museum of Art and Design - Helsinki (25 januari - 7 april)
2001
- Delfts onder de loep, Delft in Detail (0)
Gemeentemuseum - Den Haag (22 september - 7 april.202)
- Poetics of Clay (0)
An International Perspective
Philadelphia Art Alliance - Philadelphia (14 september - 11 november)
- The Hague Sculpture 2001, (0)
Lange Voorhout - Den Haag (21 juni - 12 september)
- Ceramics, Form und Phantastik in der europäischen Bildhauerkunst (0)
Tony Cragg, Guido Geelen, Norbert Prangenberg, Giuseppe Spagnulo, Nele Ströbel, Elmar Trenkwalder
Europäisches Patentamt und Rathausgalerie - München (11.5 - 17.6)
- Floating Time III (0)
De Groote Stroom - 's-Hertogenbosch (10.5 - 28 oktober)
- Pietà (0)
Paul van Dongen, Albert van Westing, Guido Geelen, Gijs Frielink, Rinke Nijburg, Leon Adriaanse, Reinoud van Vught and Marc Mulders
Museum voor Religieuze kunst - Uden (24.3 - 27.5)
- Half om half (0)
Atelier van Lieshout, Xu Bing, Jan Cremer, Marleen Felius, Guido Geelen, Marc Mulders en Carolein Smit, Van Reekum
Museum and Historisch Museum Apeldoorn - Apeldoorn (13.4 - 3.9)
- 'Sporen' (0)
Guido Geelen, Reinoud van Vught en Marc Mulders
galerie Rob Jurka - Amsterdam (3.6 - 7.7)
- Vette Vazen (0)
Hans van Bentem, Nicolaas Dings, Marliz Frenken, Guido Geelen, Bernard Heesen, Johanna Schweizer, Carolein Smit, Lawrence Weiner, Robin Winters, Brutto Gusto
de bloemenwinkel van Geer Pouls - Rotterdam (3.3 - 12.5)
2000
- Lust Warande / Pleasure-Garden (7)
- Bloemen van de Nieuwe Tijd (0)
Noordbrabants Museum - 's-Hertogenbosch (27.5 - 3.9)
1999
- 100 Beelden (0)
Malie Beeld - Den Haag (11 november - 31.1)
- Delta Ceramics (0)
Museum het Princessehof - Leeuwarden (21 mei - 15 augustus)
- Skulls (0)
Galerie Rob Jurka - Amsterdam (29.5 - 26.6)
- Recent Acquisitions (0)
Stedelijk Museum - Amsterdam (25 januari - 21 maart)
1998
- Malie Beeld (0)
Guido Geelen, Marc Ruygrok, Leo Vroegindeweij
Den Haag (17.4 - 1 november)
- 10 jaar Charlotte Köhler Prijzen (0)
Arti et Amicitiae - Amsterdam (16.4 - 10.5)
1997
- At one remove (0)
the Henry Moore Institute - Leeds (24.9 - 4.1.1998)
- Zomergasten (0)
Noordbrabants Museum - 's-Hertogenbosch (18.7 - 31.8)
- One object depended upon another object to function about (0)
VNO-NCW - Den Haag (7.3 - 30.6)
1996
- De Rode Poort (0)
Museum van Hedendaagse Kunst - Gent (9 november - 2.2.1997)
- De Muze als Motor (0)
De Beyerd - Breda (14.9 - 1 december)
1995
- Design og identitet (0)
aspekter af europæisk design
Louisiana Museum of Modern Art - Humblebæk (29.2 - 28.4)
- Milch Wirtschaft (0)
Städtischen Galerie - Hannover (5 november - 17 december)
- Taktus, een link met Rodin (0)
Link The Contemporary Art Company - Den Haag (14 oktober - 26 november)
- Der Rhein - Le Rhin - De Waal (0)
Rheinisches Landesmuseum, - Bonn (7.9 - 29 oktober)
- Infections, Temporary art outside (0)
Park Wolfslaar - Breda (7.5 - 9.7)
- Sculpturen uit de collectie van Marlies en Jo Eyck (0)
Bonnefantenmuseum / Wiebengahal, - Maastricht (11.3 - 3.9)
1994
- Verborgen collectie (0)
Een keuze uit de kunstcollectie van de Koninklijke PTT Nederland
PTT Museum - Den Haag (1.9 - 29.2.1995)
- Beelden van Bedrijven (0)
Museum Beelden aan Zee - Scheveningen (5 november - 5.2.1995)
- Ausgewählte Europäerinnen, Ausgewählte Europäer (1)
- Guido Geelen e.a. (0)
Guido Geelen, Christine Höhenbuchler, Irene Höhenbuchler, Gottfried Hundsbichler, Pieter Laurens Mol, Richard Wentworth
Galerie Paul Andriesse - Amsterdam (29.1 - 12.3)
1993
- Der andere Maßstab (0)
Skulpturen, Maximilian Verlag
Galerie Sabine Knust - München (8 december. - 31.1.1994)
- Objet Théorique (0)
De la main à la tête, Domaine de Kerghuennec Centre d'Art Contemporain, Bignan, Locmini (Bretagne), April - October / Museum van Hedendaagse Kunst, Gent (Souvenirs de Bretagne), October - November
1992
1990
- Nine, Witte de With (0)
Nine, Witte de With, Center for Contemporary Art, Rotterdam, 9.3 - 14.4 / 9 Artisti Olandese Contemporanei, Museo d'arte contemporanea Luigi Pecci, Prato, 1.6 - 9.9 / Niederlande, Kunstverein Düsseldorf 3.8 - 8.9
- Multiple Choice (0)
Galerie Fons Welters - Amsterdam (6.5 - 9.6)
- Vision and Revision: Recent Art from the Netherlands (0)
Danforth Museum of Art - Framingham, Massachusetts (6 oktober - 31 december)
1989
- Prospect 89 (0)
Schirn Kunsthalle - Frankfurt (17 maart - 21 mei)
1988
- Something Old, Something New, Something Borrowed (0)
Jo Baer, René Daniëls, Marlene Dumas, Pieter Laurens Mol and Erik Andriesse
Galerie Paul Andriesse - Amsterdam (6 december - 24 december)
1987
- Brabant Biënnale (0)
Breda (25.8 - 27.9)
1985
- Galerie Paul Andriesse (0)
Hans Arends, Guido Geelen, Lidwien van de Ven
Galerie Paul Andriesse - Amsterdam (3.9 - 5 oktober)